13-19 April 2025
17-23 August 2025
DvsG: David against Goliath
Ukrainian Madonna
Christmas-2022
Mai 24 2024 ACCORDION-CONCERTO Pantonale Accordion Festival Berlin KMS Philharmonie
June 22 2024 STRING QUARTET Sokolov & Friends bei erstKlassiK
November 24 2023 Mono Operas ALKESIS & ORPHEUS Boulez Hall Berlin / Oksana Lyniv
February 07-08 2023 Ferrara-Bologna Orchestra del Theatro Comunale die Bologna under Oksana Lyniv : Video
IMVA International Music Video Awards: DREAMS Best Musical Film (short)
IMVA International Music Video Awards CORONATA IN BLUE Best Musical Film (short)
TMA American Tracks Music Awards CORONATA IN BLUE Best Jazz Track
DvsG: DAVID against GOLIATH
PASSACAGLIA in Yellow-Blue
CHRISTMAS-2022
UKRAINE-1941: LUX ÆTERNA Concerto for violin and symphony orchestra in memory of the victims of Holocoast in Babi Yar
UKRAINE-2022: CONCERTO-REQUIEM for cello, harp, timpani and strings
LES FLEURS DU MAL "Disc of the Month"
Music Web International: 1 / 2 / 3
FB / Amazon / JPC
Ries & Erler Music Publishing Berlin
Süddeutsche Zeitung vom 4. November 2015
Münchner Künstlerhaus Jourfixe-Blog
Wer kennt das nicht: Frust im Unterricht, keine neuen Ideen? Zeit für neue Impulse!
Wenn Kunst keine Freude und Entspannung bringt, wofür sich damit überhaupt beschäftigen? Das Wichtigste – nicht nur fürs Klavierspiel, sondern für die ganze menschliche Existenz – ist körperliche und geistige Freiheit. Egal wie weit du in der Beherrschung des Instruments vorgekommen bist – ich zeige dir, wie richtige Beschäftigung mit Musik dein geistiges Leben und all deine anderen Beschäftigungen unterstützt.
Ich unterrichte nur begabte Kinder und Erwachsene sowohl live als auch online.
Als Komponist fällt es mir viel leichter, Musik zu verstehen und dem Schüler zu erklären. Es gibt keinen "technischen Schwierigkeiten" – es gibt nur einen Mangel an Freiheit und an präzise “Ursachendiagnostik“. Ich habe immer genau passende Heilmittel dafür! Mein Unterricht verläuft sehr locker und spielerisch, trotzdem hat immer ein professionelles Ziel im Hintergrund.
Unterricht findet auf einem wunderbaren Flügel „August Förster“ in meinem Musikstudio (nähe U3 Aidenbachstrasse) statt.
Dort ist alles für einen gesundheitssicheren Unterricht in Zeiten von Corona eingerichtet:
Die 1. Probestunde kostenfrei.
MUSIK TUT ALLEN GUT!
Musik kann ein schönes Hobby sein, das man sein ganzes Leben aktiv ausüben kann. Ein Instrument spielen bedeutet einer alten Tradition zu folgen. Die Aristokraten legten Wert darauf, ihren Kindern ein Instrument beizubringen. Auch du kannst ein Aristokrat werden!
Noch mehr über mich und mein pädagogisches Angebot
Bei Interesse kontaktieren Sie mich!
L. P.: Kann man heute noch von einer typischen Tonsprache eines Komponisten sprechen und wie bestimmt sich eine solche Sprache heute?
V. G.: Jeder der großen Komponisten hatte eine eigene unverwechselbare Sprache, auch wenn viele dieser Sprachen innerhalb einer Stilrichtung lagen.
Heutzutage ist es meistens unmöglich einen Komponisten vom anderen zu unterscheiden. Schuld daran ist eine rein technische Herangehensweise an das Komponieren. Jeder Mensch ist ein Unikat, und wenn er sich selbst offenbart, mit all seinen Gefühlen und Gedanken, dann wird seine Musik zwangsläufig etwas Individuelles haben. Wenn er aber nur damit beschäftigt ist, dass alle ihn als ausreichend "modern", "zeitgemäß", "gegenwärtig" bewerten, wenn er nicht nach Ausdruck von seinem wahrem Ich strebt, sondern nur nach effektvollem und zeitgerechtem Äußeren, nach der heutige Mode alles Menschliche zu vermeiden, um einer neuen konzeptionellen Kunst zu entsprechen und damit gefällig zu sein - dann ist es kein Wunder, dass sich jeder jedem ähnelt: Es kann ja keine großen Unterschiede unter attraktiv glitzernden Bonbonpapier-Sorten geben! Vor lauter Angst als altmodisch abgestuft zu werden, wollen die meisten nicht erkennen, dass das, was früher modern und rebellisch war, heute längst zu einem abgestorbenen akademischen Dogma geworden ist.
L. P.: Wie würden Sie Ihre Komposition beschrieben?
V. G.: Etwas über meine Musik zu sagen, fällt mir schwer. Eigentlich braucht nur solche Musik eine Beschreibung, die selbst nicht genug aussagekräftig ist. Wir leben in einer Zeit der „konzeptionellen“ Kunst: Das bedeutet, dass ein Kunstwerk aus eigener Kraft nicht viel bewirken kann; es ist ohne eine verwickelte, ausgeklügelte und pseudophilosophische Deutung kaum lebensfähig. Ein auffallender Titel, Erklärungen des Autors oder eines Kunstwissenschaftlers – das sind all die Krücken, auf denen sich ein Werk heutzutage zum Publikum schleppt. Die Kunst wird dadurch zur angewandten Kunst und zum Design, das oft nett und interessant, doch ziemlich sinn- und gefühlsentleert ist.
Ich hoffe, dass sich die Menschen ohne Deutungen direkt von meiner Musik angesprochen fühlen.
"...composer Vladimir Genin was attendance and shared the standing ovation given one of his works by an appreciative, nearly full, house". The Oregonian, 1989
"This is an impressive achievement, and contains a great deal of powerful individual music". MusicWeb International 2008
"Es ist ein spannungsgeladener und grandios interpretierter Zyklus, der da neu entstanden ist." Piano News, 2012
"...Durch Musik bekommen die Bilder eine andere Bedeutung. Sie treffen ins Herz, machen die Trauer und den Schmerz der Menschen spürbar..." BR Klassik, 2015
"...erschütternde Bilder - ergreifende Musik..." WDR 2015
🟠 Winner of International Music Film Awards UKRAINIAN MADONNA by Vladimir Genin,Svitlana Vol, Misha Nodelman, Stefan Nacke 2023 The Internet is full of images of the terrible suffering and destruction in Ukraine. No less impressive are pictures that show the courage of the people and give hope and confidence in victory. One picture became a symbol of Ukrainian resistance: UKRAINIAN MADONNA - a mother saving her baby. The music for violin solo was composed by Vladimir Genin especially for this project |
||
THRENODY for the Victims in Ukraine by VLADIMIR GENIN, 2015 On the death anniversary of the "HEAVENLY HUNDERT HEROES" on the Maidan in Ukraine, 2014 / EuroMaidan NRW e.V. © 2015 PHOTOS by Sergey Loiko, journalist and photographer (USA, Los Angeles Times) TEXT: "Hymn of praise for the dead" by St.Johannes Damascenus / READER: Father Maxim Strikhar, reader (Kiev, Ukraine, military chaplain of the Armed Forces of Ukraine 2014-2017) NODELMAN QUARTET: Misha Nodelman, violin, Evgeny Selitsky, violin, Wojtek Michalski, viola, Mark Mefsut, cello. |
||
PASSACAGLIA IN YELLOW-BLUE by VLADIMIR GENIN, 2022 Orchestra del Teatro Comunale Bologna, direttrice OKSANA LYNIV As is typical for a passacaglia, a repeated eight-bar fixed bass line (basso ostinato) serves as the basis for a sequence of variations in this work. This line is similar to the famous since the Baroque "descending sequence of falling fifths“, but a very distorted one: instead of ordinary fourths and fifths, I use the thirds and fourths, after which unnoticed appears "the cross motif" (Crux fidelis), known from the works of Bach, symbolising suffering and pain. At the same time, there is a touch of blues melancholy in the rhythm and melody of the piece, so it is a "Passacaglia in Blue". The title of the work refers to the colours of the Ukrainian flag: blue like the sky, yellow like the wheat fields, because the mood of this work is deeply connected to the horror and sadness that have been a constant background to my life and work since the beginning of Russian aggression in Ukraine in 2014. |
||
🟠 IMVA International Music Video Awards: Best short music film
DREAMS by VLADIMIR GENIN An animated film about the transformation and wandering of a figure in the 2-, 3- and 4-dimensional world. |
||
🟠 LOGCINEMA Best classical music video PUNTO CORONATA quasi una passacaglia by VLADIMIR GENIN The 1st Music-Film of the Corona-Era by STEFAN NACKE Corona or Punto coronato ("coronata" in some historical sources) is a fermata, a symbol of musical notation - a crowned dot. This symbol indicates that the note or rest is to be extended beyond the normal measure. Exactly how much longer it is held is at the discretion of the performer or conductor. When the conductor shows the orchestra a fermata, not only does the music linger but time itself gets put on hold. It seems to me that the "chief conductor" from the very top has put a fermata over all mankind (see more) |
||
🟠 Winner of International Music Film Awards CORONATA in BLUE by VLADIMIR GENIN The 2nd Music-Film of the Corona-Era by STEFAN NACKE Corona or Punto coronato ("coronata" in some historical sources) is a fermata, a symbol of musical notation - a crowned dot. This symbol indicates that the note or rest is to be extended beyond the normal measure. Exactly how much longer it is held is at the discretion of the performer or conductor. When the conductor shows the orchestra a fermata, not only does the music linger but time itself gets put on hold. It seems to me that the "chief conductor" from the very top has put a fermata over all mankind (see more) |
||
|
Ein Filmspaß der Pandemiezeit
LENIN & FELIX von Vladimir Genin und Thomas Goerge „Ein Gespenst geht um in Europa – das Gespenst des Kommunismus“ (Das Kommunistische Manifest) Eine chinesische FlederMAUS in MAUSoleum Lenins und was dabei herauskam... Music & Text VLADIMIR GENIN Direction, Camera & Speaker THOMAS GOERGE Subtitles: Russian / English / German (select at the "gear wheel") |
|
|
Thriller-Kammeroper in 5 Bildern von VLADIMIR GENIN DAS KNABENHERZ VON PYRMONT Trailer Inspiriert und realisiert von Luisa Maier (Luisa Islam-Ali-Zade) Premiere findet in Bad Pyrmont im Juli 2021 statt. Eine Produktion vom Pyrmonter Musiksalon 2020 |
|
|
Handcuffs-Impro YOU WILL NOT SILENCE US! In solidarity with those fearless people who fight for freedom and their rights in Belarus and Russia I've never been engaged in political performance art, but this idea has matured in me for a long time, and now it's time that I've made up my mind. The Kremlin and its allies must not be allowed to continue their amok run in the whole world. |
|
|
Crazy artists "WIE BEKOMMEN SIE IHRE IDEEN?" Ein Interview with V. Genin |
"...composer Vladimir Genin was attendance and shared the standing ovation given one of his works by an appreciative, nearly full, house". The Oregonian, 1989
"This is an impressive achievement, and contains a great deal of powerful individual music". MusicWeb International 2008
"...Durch Musik bekommen die Bilder eine andere Bedeutung. Sie treffen ins Herz, machen die Trauer und den Schmerz der Menschen spürbar..." BR Klassik, 2015
"...erschütternde Bilder - ergreifende Musik..." WDR 2015
ORPHEUS. EURYDIKE. HERMES by Vladimir Genin
Mono-Oper auf einen Text von R. M. Rilke
Christopher Ainslie - Countertenor / Bariton
David Strongin - Violine
Boulez-Ensemble der Leitung von Oksana Lyniv
Pierre Boulez Saal Berlin 24.11.2023
ALKESTIS by Vladimir Genin
Mono-Oper auf einen Text von R. M. Rilke
Susan Zarrabi - Mezzo-Sopran
David Strongin - Violine
Boulez-Ensemble der Leitung von Oksana Lyniv
Pierre Boulez Saal Berlin 24.11.2023
🟠 Winner of International Music Film Awards UKRAINIAN MADONNA by Vladimir Genin,Svitlana Vol, Misha Nodelman, Stefan Nacke 2023 The Internet is full of images of the terrible suffering and destruction in Ukraine. No less impressive are pictures that show the courage of the people and give hope and confidence in victory. One picture became a symbol of Ukrainian resistance: UKRAINIAN MADONNA - a mother saving her baby. The music for violin solo was composed by Vladimir Genin especially for this project |
||
THRENODY for the Victims in Ukraine by VLADIMIR GENIN, 2015 On the death anniversary of the "HEAVENLY HUNDERT HEROES" on the Maidan in Ukraine, 2014 / EuroMaidan NRW e.V. © 2015 PHOTOS by Sergey Loiko, journalist and photographer (USA, Los Angeles Times) TEXT: "Hymn of praise for the dead" by St.Johannes Damascenus / READER: Father Maxim Strikhar, reader (Kiev, Ukraine, military chaplain of the Armed Forces of Ukraine 2014-2017) NODELMAN QUARTET: Misha Nodelman, violin, Evgeny Selitsky, violin, Wojtek Michalski, viola, Mark Mefsut, cello. |
||
PASSACAGLIA IN YELLOW-BLUE by VLADIMIR GENIN, 2022 Orchestra del Teatro Comunale Bologna, direttrice OKSANA LYNIV As is typical for a passacaglia, a repeated eight-bar fixed bass line (basso ostinato) serves as the basis for a sequence of variations in this work. This line is similar to the famous since the Baroque "descending sequence of falling fifths“, but a very distorted one: instead of ordinary fourths and fifths, I use the thirds and fourths, after which unnoticed appears "the cross motif" (Crux fidelis), known from the works of Bach, symbolising suffering and pain. At the same time, there is a touch of blues melancholy in the rhythm and melody of the piece, so it is a "Passacaglia in Blue". The title of the work refers to the colours of the Ukrainian flag: blue like the sky, yellow like the wheat fields, because the mood of this work is deeply connected to the horror and sadness that have been a constant background to my life and work since the beginning of Russian aggression in Ukraine in 2014. |
||
🟠 IMVA International Music Video Awards: Best short music film
DREAMS by VLADIMIR GENIN An animated film about the transformation and wandering of a figure in the 2-, 3- and 4-dimensional world. |
||
🟠 LOGCINEMA Best classical music video PUNTO CORONATA quasi una passacaglia by VLADIMIR GENIN The 1st Music-Film of the Corona-Era by STEFAN NACKE Corona or Punto coronato ("coronata" in some historical sources) is a fermata, a symbol of musical notation - a crowned dot. This symbol indicates that the note or rest is to be extended beyond the normal measure. Exactly how much longer it is held is at the discretion of the performer or conductor. When the conductor shows the orchestra a fermata, not only does the music linger but time itself gets put on hold. It seems to me that the "chief conductor" from the very top has put a fermata over all mankind (see more) |
||
🟠 Winner of International Music Film Awards CORONATA in BLUE by VLADIMIR GENIN The 2nd Music-Film of the Corona-Era by STEFAN NACKE Corona or Punto coronato ("coronata" in some historical sources) is a fermata, a symbol of musical notation - a crowned dot. This symbol indicates that the note or rest is to be extended beyond the normal measure. Exactly how much longer it is held is at the discretion of the performer or conductor. When the conductor shows the orchestra a fermata, not only does the music linger but time itself gets put on hold. It seems to me that the "chief conductor" from the very top has put a fermata over all mankind (see more) |
||
|
Ein Filmspaß der Pandemiezeit
LENIN & FELIX von Vladimir Genin und Thomas Goerge „Ein Gespenst geht um in Europa – das Gespenst des Kommunismus“ (Das Kommunistische Manifest) Eine chinesische FlederMAUS in MAUSoleum Lenins und was dabei herauskam... Music & Text VLADIMIR GENIN Direction, Camera & Speaker THOMAS GOERGE Subtitles: Russian / English / German (select at the "gear wheel") |
|
|
Thriller-Kammeroper in 5 Bildern von VLADIMIR GENIN DAS KNABENHERZ VON PYRMONT Trailer Inspiriert und realisiert von Luisa Maier (Luisa Islam-Ali-Zade) Premiere findet in Bad Pyrmont im Juli 2021 statt. Eine Produktion vom Pyrmonter Musiksalon 2020 |
|
|
Handcuffs-Impro YOU WILL NOT SILENCE US! In solidarity with those fearless people who fight for freedom and their rights in Belarus and Russia I've never been engaged in political performance art, but this idea has matured in me for a long time, and now it's time that I've made up my mind. The Kremlin and its allies must not be allowed to continue their amok run in the whole world. |
|
|
Crazy artists "WIE BEKOMMEN SIE IHRE IDEEN?" Ein Interview with V. Genin |
IMVA: DREAMS Best Musical Film (short)
IMVA: CORONATA IN BLUE Best Musical Film (short)
TMA: CORONATA IN BLUE Best Jazz Track
Mai 24 2024 ACCORDION-CONCERTO Berlin Philharmonie
June 22 2024 STRING QUARTET Sokolov & Friends
13-19 April 2025
17-23 August 2025